Algemene informatie over cantatevespers in Delft

Sinds 2001 wordt er elk jaar een serie cantatevespers georganiseerd in de Oude Kerk. Het betreft vrijwel altijd cantates van J.S. Bach. De organisatie is in handen van een klein comité van de Hofkerk Delft. De Protestantse Gemeente stelt de Oude Kerk gratis ter beschikking;  muziek en zang worden verzorgd door studenten van het conservatorium, jonge musici, solisten en enthousiaste koorzangers. Organisten uit Delft en omstreken werken aan deze vespers mee. De vespers worden onder leiding van dirigent Mark Tempelaars uitgevoerd.

Het betreft hier geen concerten, maar kerkdiensten, al is er tijdens de dienst geen collecte. Wel is er een korte overdenking, zijn er lezingen uit de Heilige Schrift. Daarbij wordt het Luthers Rooster gehanteerd (zoals in de tijd van Bach ook gebeurde). De toegang is gratis. Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.

De vespers worden aangekondigd via onze Evenementenpagina en Facebook.