Bethlehemkerk

Contactpersoon: Joke Ligterink, 0614809928, joke@zeeftekst.nl

Bethlehemkerk, Floresstraat, Delft

Over onze wijkgemeente Binnenstad-Vrijenban

Wij maken deel uit van de PKN (Protestantse Kerk Nederland) en – dus – van de Hervormde gemeente in Delft. Geografisch bestaat de gemeente uit het centrum en noord-oosten van Delft, waar 75% van onze leden ook woont. Wij vormen een levendige gemeenschap, waar alle leeftijden goed vertegenwoordigd zijn.

De Bethlehemkerk is een van de kerkgebouwen waar de wijkgemeente Binnenstad-Vrijenban kerkdiensten houdt en activiteiten organiseert. De andere kerkgebouwen die we gebruiken voor onze erediensten zijn de Oude en de Nieuwe Kerk.

18.00-19.00 uur Buffet voor bezoekers van de Kerkennacht

Volgens de succesformule van de maandelijkse Open Avondmaaltijd van onze gemeente: iedere deelnemer neemt iets te eten mee zodat er een groot gevarieerd buffet ontstaat.

19.00-19.45 uur Muziek door Lars Hörchens. Afwisselend orgel en pianospel.

19.30 uur Alphacursus

Kennismaken met het christelijk geloof, kennismaken met de Alphacursus – door een van de cursusleiders en een deelnemer

20.00 uur presentatie Interkerkelijk Sociaal Fonds/Schuldhulpmaatje

20.30-21.15 uur Muziek door Lars Hörchens. Afwisselend orgel en pianospel.

20.30 uur Vraag het de dominee – gelegenheid tot vragen stellen aan onze wijkpredikant, dominee L. den Breejen.

21-22 uur Een luisterend oor. Leden van onze gemeente zitten voor bezoekers klaar om hun verhaal aan te horen en pastorale zorg te bieden.

Doorlopend:

• Koffie/thee/fris
  • Informatie Oekraïnereis door jongeren van onze gemeente (zomer 2011)
  • Informatie Open Doors
  • Gelegenheid om gemeenteleden te vragen naar onze gemeente
  • Toelichting op de inrichting van de kerk