Franciscaanse activiteiten in november en december

Hieronder een overzicht van de activiteiten van Fioretti Delft

1. De visie van Franciscus op armoede
Het thema armoede is actueler dan ooit. We verkennen de vele vormen daarvan in onze tijd.
Onder begeleiding van Gerard van Buul ofm bespreken we de visie van Franciscus van Assisi op armoede.
Hoe kan die visie ons bemoedigen in deze tijd? Wat betekent zijn visie voor ons leven van alledag?

De Orde van franciscaanse seculieren (OFS) nodigt je van harte uit om deel te nemen aan deze inspiratiebijeenkomst.
Datum:     Zaterdag 4 november 2023
Plaats:      Franciscus en Clara kerk in de Raamstraat
Tijd:           13.00 tot 15.30 uur

Bijdrage:  Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

Aanmelden: niet nodig, maar wel fijn, bij kouwenhovenkees@gmail.com

2. Franciscaans ontmoeten
Je geniet van een eenvoudige en gezellige maaltijd. We sluiten af met een meditatieve viering. Zaterdag 2 december van 17 tot 19.30 uur in de F&C kerk.

Datum:     Zaterdag 2 december 2023
Plaats:      Franciscus en Clara kerk in de Raamstraat
Tijd:          17.00 tot 19.30 uur

Bijdrage: vrijwillige bijdrage met als richtprijs € 7,50 per persoon
Aanmelden: bij secr.franciscusenclarakerk@rkdelft.nl

3. Franciscaans ‘open portaal’ elke eerste zaterdagochtend van de maand
Tijd en plaats
: Traditiegetrouw is er elke eerste zaterdag van de maand open portaal bij de Franciscus en Clara kerk in de Raamstraat van 10.00 tot 12.00 uur.

Activiteiten: Buiten staat een container voor oud papier en binnen worden producten voor de Voedselbank ingezameld. De deuren van de kerk staan dan wijd open! Binnen in het portaal is koffie, thee en koek voor wie wil.

Met ruimte voor gesprek en een kijkje bij de Franciscaanse verkooptafel. Bij de weggeeftafels kun je spullen afgeven of meenemen.

In de kerk is rustige muziek en de mogelijkheid om een kaarsje op te steken.

Eerstvolgende data: Zet zaterdag 4 november en 2 december dus maar vast in je agenda!

Enkele data voor december (nadere informatie volgt)
16 december:
In Leiden is er een tocht langs diverse locaties. Een Franciscaanse broeder vertelt verhalen, we zingen, wandelen en genieten van een megagrote kerststal, kinderen krijgen een lichtje en voor ieder is er drinken met iets lekkers. Leuk om met kinderen naartoe te gaan.

Start om 15.00 uur vanuit de Hartebrugkerk aan de Haarlemmerstraat in Leiden. Wil je samen met anderen reizen met de trein: we verzamelen in de stationshal bij de poortjes om 13.45 uur.

23 december: Vieren 800 jaar kerststal van Franciscus

Tentoonstelling van kerststallen in Delft. Heb je een bijzondere kerststal die tentoongesteld mag worden?
Meld je bij: Betty Koene tel. 06-41386782 of mail eke.koene@gmail.com. Later krijg je meer praktische informatie over openingstijden en dergelijke.
Opening met meditatie zaterdag 23 december van 19.00 tot 20.00 uur in de Franciscus en Clarakerk.

Volg ons op Facebook: Fioretti Delft