8 mei | Feest van de Geest barst los

Op woensdag 8 mei wordt het Feest van de Geest officieel geopend! In de periode tussen Hemelvaart en Pinksteren exposeren 12 kunstenaars in 12 Delftse kerken hun werk, geinspireerd door het thema ‘Troost’.

De opening vindt plaats in de Vierhovenkerk (Obrechtstraaat 50), om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Coen van Wessel, secretaris van de landelijke Raad van Kerken, Frank van Vliet, wethouder Cultuur gemeente Delft zullen de opening verrichten. Er is een lezing door Marcel Barnard, emeritus hoogleraar Liturgiek, en live muziek door Bartois. Aansluitend is er een ontmoeting met de kunstenaars, voorgangers en vrijwilligers van de kerken.

Vanaf donderdag 9 mei kunt u alle kerken die meedoen aan dit unieke Feest, bezoeken.
De wandel- en fietsroutes vindt u op de website van Feest van de Geest Delft

In het magazine ‘Petrus’ van de PKN staat ook een mooi artikel: https://petrus.protestantsekerk.nl/artikel/wandel-of-fiets-langs-kunst-in-delftse-kerken/