3 december | Adventsconcert | Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 3 december a.s. (eerste zondag van de Advent) is er in de Maria van Jessekerk (Burgwal) te Delft een Adventsconcert. De Adventstijd is ingetogen, het is de periode van voorbereiding naar het Kerstfeest. Voor deze tijd is door de eeuwen heen veel mooie muziek geschreven. Bij dit Adventsconcert zijn, naar oud Middeleeuwse praktijk, afwisselend gregoriaanse gezangen van een mannenkoor (Schola cantorum) o.l.v. dirigent Peter Beijersbergen en orgelcomposities door organist Petra Veenswijk te horen. De Schola bestaat uit ca. 20 koorleden afkomstig uit Nootdorp en Delft. Ze zijn voor de gelegenheid in toog en superplie.

De Schola zingt o.a. Rorate Caeli, Magnificat, Creator alme siderum, Veni, veni Emmanul, Ave Maria.

Te horen zijn orgelcomposities geïnspireerd op deze gezangen van o.a.: Guillaume Lasceux, Louis Lefébure-Wely, Paul van der Westering, Sigfrid Karg-Elert en het Ave Maris Stella van Dupré. Het is hierdoor een zeer afwisselend programma. De geweldige akoestiek en de sfeervol verlichte kerk maken het geheel een bijzonder sfeervolle start van de Kerstperiode.

De toegang €10 (contant of met pin) te voldoen aan de deur op de dag van het concert (kinderen hebben vrije toegang). Website: www.veenswijkorgel.nl