10 september | Open Monumentendag Delft

Tijdens de Open Monumentendagen zijn in Delft ook veel kerken open. Loop eens binnen en laat u verrassen.

In een aantal kerken zijn gratis tentoonstellingen te bezoeken, of kunt u luisteren naar muziek en zang, of gewoon even binnenlopen en een kaarsje branden.

De Franciscus en Clarakerk (Raamstraat) is op beide dagen geopend.
De Maria van Jessekerk (Burgwal) is zaterdag geopend van 10.00 – 17.00 en op zondag na de viering van ca. 11.15 tot 17.00 uur.

De Lutherse Kerk (Noordeinde) is zaterdag geopend van 10.00 – 17.00 uur. U kunt hier genieten van een afwisselend muzikaal programma.

De Oud-Katholieke Kerk (Bagijnhof) is op zaterdag en zondag geopend. Deze “schuilkerk” is ook zeker een bezoek waard.

De Oude en Nieuwe Kerk zijn geopend op zaterdag van 10.00 – 17.00 uur. In beide kerken is een uitgebreid programma:

Oude Kerk, H. Geestkerkhof
10.30 Marcel Tichem en Alinda Lenting (orgel en fluit)
12.00 Huismuziek Delft– blokfluitensemble
13.00 Huismuziek Delft – gemengd ensemble
14.00 Orgelspel, Marco Rozemuller
15.00 Rondleiding met doventolk (verzamelen voor de preekstoel)
16.00 Dirk de Lange en Lianne Weerheim (orgel en zang)
Exposties van Leo Woudstra (schilderijen) en van Prix de Norvège & Henk Helmantel
Verkoop koffie/thee met koek voor 2 euro ten bate van De Jessehof.

Nieuwe Kerk, Markt
10.30 Orgelspel, Peter Verhoeks
11.30 Delft Camarata, 17e en 18e eeuwse kamermuziek
12.30  Orgelspel, Marco Rozemuller
13.30 Delft Camarata, 17e en 18e eeuwse kamermuziek
14.30 Rondleiding (verzamelen voor preekstoel)
15.30 Samenzang kerkelijke liederen o.l.v. Peter Rodenburg
De hele dag: knutseltafel voor kinderen
Expositie van Jan Jense (schilderijen), die ook ter plekke op verzoek gedichtjes schrijft voor bezoekers.

Alle informatie over Open Monumentendag Delft vindt u op www.openmonumentendagdelft.nl