3 maart | CityKerkDienst | Nieuwe Kerk

Welkom in de CityKerkDienst in de Nieuwe Kerk op zondag 3 maart, met als thema ‘wees een lichtpuntje’.

De slogan van de nieuwste SIRE-campagne is ‘Vind je lichtpuntje, durf te hopen’.  Een campagne over hoop, als een tegenwicht voor cynisme en pessimisme. Hoe houden we hoop in een onzekere tijden, zonder de problemen te bagatelliseren? Waar zien we lichtpuntjes in een wereld die soms duister kan voelen? Hoop geeft kracht om niet bij de pakken neer te zitten en samen aan een betere wereld te werken. Door iets klein te doen in je eigen omgeving, word je niet alleen zelf hoopvoller, maar anderen ook. Deze gedachte achter de SIRE-campagne herinnert aan woorden die Jezus ooit sprak in zijn Bergrede: jullie zijn het licht voor de wereld. Jezus roept op niet alleen lichtpuntjes te zien, maar er zelf ook een te zijn. In de CityKerkDienst van zondag 3 maart luisteren we naar Jezus’ woorden. Hoe helpen ze ons om ook vandaag hoopvol mens te zijn?

De CityKerkDienst wordt gehouden in de Nieuwe Kerk en wordt geleid door stadspredikant René Strengholt. Inloop met lunch vanaf 14.30 u, met aansluitend om 14.45 u de dienst.

CityKerkDienst is de nieuwe naam voor de maandelijkse open viering in de Nieuwe Kerk, voorheen bekend als de zoekdiensten. Al meer dan 10 jaar bieden we deze open diensten in het hart van Delft met ruimte voor ontmoeting en gesprek, met oog voor elkaar, met een bijbellezing, een overdenking en mooie liederen. De CityKerkDienst is een activiteit van CityKerk Delft, onderdeel van de Protestantse Gemeente Delft.