28 februari | Slimme machines, menselijke dilemma’s, een stadsgesprek over de impact van AI op mens & samenleving | Zuiderkerk, Delft

Kunstmatige intelligentie (AI) is niet meer weg te denken. Van ChatGPT tot robotisering zien we de impact op ons dagelijks leven stap voor stap toenemen. En we staan nog maar aan het begin van deze ontwikkeling.

Op 28 februari 2024 verkennen wij in een Delfts stadsgesprek de impact van AI op de mens en op de samenleving en de dilemma’s waar het ons voor stelt.

Wat is AI nou precies en waar gaan we het de komende jaren nog meer tegenkomen? Welke mogelijkheden biedt het ons? Wat zijn de risico’s en ethische overwegingen rond het gebruik van AI?

Wat betekent deze nieuwe ontwikkeling voor ons als mens en ons werk? Raken we ons werk kwijt en zo niet, (hoe) verandert het? Welke impact heeft het op het onderwijs? En hoe kunnen we onderscheiden wat waar is, als met behulp van AI ook fakenieuws gemaakt kan worden?

Sprekers in het stadsgesprek zijn Chris Verhoeven, die als universitair hoofddocent aan de TU Delft aan de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica middenin de ontwikkeling van robotica en AI zit, en Maaike Harmsen, theoloog en schrijver van het boek ‘Dank God voor techniek’, waarin zij onderzoek doet naar de ethische kant van technologie.

Locatie: Zuiderkerk, Achterom 46, Delft

Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.

Borrel (alcoholvrij) na afloop (ongeveer 21.45 uur)

Het stadsgesprek wordt u aangeboden door CityKerk Delft, een initiatief van de Protestantse Gemeente Delft.