ABC-kerk Delft

Profiel van de gemeente:
De ABC-kerk Delft is sinds 1983 actief in Delft. De naam ABC-kerk Delft wordt gevoerd sinds de zomer van 2009. Daarvoor was de naam evangelische gemeente Parousia Delft. De ABC-kerk Delft is een kleine gemeente waarin een grote betrokkenheid bij elkaar is. Letterlijk en figuurlijk wordt lief en leed gedeeld. Een ander kenmerk is dat men, vanuit het stevige Bijbelse fundament, naar buiten gericht is.

Op 12 oktober 2006 is de fusie gerealiseerd van de CAMA-Parousiagemeenten in Nederland met de Broederschap van Baptistengemeenten. De nieuwe naam van het kerkgenootschap is Alliantie van Baptisten en CAMA-gemeenten (kortweg: ABC-gemeenten). De naam ABC-kerk is hier van afgeleid. De Alliantie is van start gegaan met 52 gemeenten en wordt geleid door een bestuur van 7 personen.

Voorganger:
Ton Nap