OLVOO

De kerk van Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen is een rooms-katholieke parochiekerk uit 1966 gelegen in de Indische buurt.  De kerk is ook bekend als de OLVOO of de Onze Lieve Vrouwekerk.  Ze is gewijd aan de onbevlekte ontvangenis van Maria.

Dit gebouw aan de Arubastraat had een voorloper aan de Ternatestraat, in dezelfde wijk. In de jaren dertig lag deze wijk, zo net buiten de singel, behoorlijk geïsoleerd van de rest van de stad. Veel huizen stonden er niet. Enkel de straatjes van de Indische buurt en verder nog wat oudere bebouwing langs de Oostsingel en de Brasserskade. Dit wijkje viel onder de parochie van de Hippolytuskerk in de binnenstad. De toenmalige pastoor vond het in 1931 verstandig om hier een kleine bijkerk te bouwen. Met de paters van het Heilig Hart werd afgesproken dat zij voor een priester zouden zorgen, een belofte die ze tot 1995 hebben weten vol te houden. In 1934 was de kerk aan de Ternatestraat voltooid. In 1949 werd het een zelfstandige parochie.
De wijk werd echter verder uitgebreid. En als in 1960 de Bomenwijk en de Schildersbuurt aan het parochiegebied worden toegevoegd wordt het kerkje echt te klein. In 1962 wordt besloten tot nieuwbouw aan de Arubastraat. In 1966 was dit gebouw voltooid.

De parochie die altijd klein is geweest, werd op den duur te klein. Het was financieel bijna niet meer mogelijk het gebouw te behouden. Bij de oprichting de Sint Ursulaparochie in 2008, waarin alle katholieke kerken werden ondergebracht, werd besloten om deze kerk te sluiten. Op 23 november 2008, de laatste zondag voor de advent, werd de kerk aan de eredienst onttrokken.