15 mei | Stadsgesprek ‘De Oost’ | Oude Kerk

Het Kwartiermakers Comité Delft Slavernijverleden organiseert op woensdag 15 mei weer een Stadsgesprek.

Tijdens deze bijeenkomst zal Gerrit Verhoeven een interessante lezing geven over de slavernij in De Oost. Gerrit was onderdeel van het team dat onderzoek heeft gedaan naar het slavernijverleden in Delft.

Daarnaast zal er een korte presentatie worden gegeven over de recent opgehaalde resultaten van de afgelopen stadsgesprekken. Hierna zullen we weer in groepen uiteengaan om gezamenlijk te bespreken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de geschiedenis van De Oost de erkenning krijgt die het verdient tijdens herdenkingen en vieringen rondom de afschaffing van het slavernijverleden.

De locatie voor dit stadsgesprek is:

Oude Kerk Delft
Heilige Geestkerkhof 25
2611 HP Delft

Inloop: 18:30 uur
Start programma: 19:00 uur

Wilt u het Stadsgesprek bijwonen? Meld u zich dan aan via deze [link naar het aanmeldformulier].