Vanaf 23 december | Kerststallententoonstelling | Franciscus en Clarakerk

800 jaar geleden heeft Franciscus van Assisi op kerstavond in Greccio (Italië) het Kerstverhaal voor het eerst uitgebeeld als levende kerststal om mensen heel nabij de hoopvolle boodschap van Kerstmis te laten beleven. Zo begon de traditie van de kerststal, zoals die nu op veel plekken ter wereld in huiskamers  te vinden is met Kerstmis. Misschien ook wel bij u thuis?!

Rond de ‘verjaardag van de Kerststal’ worden vanuit de RK Ursulaparochie verschillende activiteiten georganiseerd om dat te vieren. U bent van harte welkom!
Een overzicht van alle activiteiten vindt u hier.
De kerststallententoonstelling kunt u bezoeken op de volgende data en tijden in de Franciscus en Clarakerk (Raamstraat):

• Zaterdag 23 december, 19.30-20.30 uur
    Opening van de kerststallententoonstelling aansluitend aan het avondgebed van 19.00 uur in de dagkapel.
  • Dinsdag 26 december (2e Kerstdag), 14.00-16.30 uur
    Met poppenspel van het kerstverhaal om 15.00 uur.
  • Donderdag 28 december ,14.00-16.30 uur
    Met levende muziek.
  • Donderdag 4 januari, 14.00-16.30 uur
    Met levende muziek.
  • Zaterdag 6 januari 10.00-12.00 uur
    Met Franciscaans winkeltje, inzameling oud papier en voor de Voedselbank.