Eerste kerststallentocht Delft groot succes

40 mensen, jong en ouder gingen fietsend en lopend op weg vanuit de prachtig versierde RK kerk in Den-Hoorn. Nadat het kerstverhaal geklonken had en samen een kerstlied was gezongen, werd de kaart met alle adressen ter hand genomen om via een eigen route verschillende adressen te bezoeken. Er was een ruime keuze: verzamelingen van kleine stalletjes, een heel dorp in een serre, stallen uit het buitenland, stallen met een bijzonder verhaal, mooie kerstgroepen enzovoort.

Maar het mooiste was de ontmoeting: ‘ik kwam een oude klasgenoot tegen’, ‘we mochten zoveel aardige mensen in ons huis ontvangen, wat hartstikke leuk’, ‘wat een enthousiast verhaal vertelde die mevrouw’, ‘we hebben zo genoten, dit doen we toch volgend jaar weer!’.

Om 15.00 uur stond in de Tuinzaal aan de Raamstraat warme chocolademelk en glühwein klaar, met wat lekkers erbij, ook voor de kinderen. Daar vertelde pastor Bolmer tenslotte over de bijzondere groep die in de tuinzaal staat: gekregen van de Filipijnse studenten. Tenslotte kon men nog de kerststal in de kerk bezoeken. Het was een bijzonder geslaagd evenement.

Met dank aan de gastvrije parochianen die hun deuren wijd open hebben gezet.