De “Gouden Eeuw” | Maria van Jessekerk

De ‘Gouden Eeuw’ herdenking in Delft loopt ten einde. Tentoonstellingen en bijzondere evenementen hebben er aandacht aan geschonken en gaven onze stad kleur en (internationale) uitstraling! U kunt de komende maanden nog nagenieten van een jaar ‘Gouden Eeuw’.

Er loopt nog steeds een prachtige tentoonstelling  van de Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft (SKED) in de Maria van Jessekerk getiteld: ‘De Gouden Eeuw’, maar het is niet alles goud wat er blinkt. In de tentoonstelling komt een driedeling tot uiting: de rijkdom, de armoede, en godsdienst-onvrijheid.

De tentoonstelling, waarin dit allemaal wordt getoond, is mogelijk gemaakt dankzij bruiklenen van o.a. Museum Prinsenhof Delft, een donatie van de Stichting Stalpaert van der Wiele en de Oud Katholieke Kerk Delft en giften van de donateurs van de Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft.
De tentoonstelling is gratis te bezichtigen tijdens de openingsuren van de Maria van Jessekerk: donderdag t/m zondag van 12.00 – 17.00 uur.

Loopt u eens binnen en geniet van deze unieke voorwerpen uit ‘De Gouden Eeuw’.