Bid mee in Delft | Week van Gebed voor de Eenheid | 19 – 26 januari

Van zondag 19 t/m zondag 26 januari 2020 geven de Delftse kerken opnieuw samen invulling aan de internationale Week van Gebed voor de eenheid van christenen. Bij alle diversiteit willen ze zo laten zien dat eenheid begint met elkaar ontmoeten voor het aangezicht van God, in het besef het van God te moeten hebben. Hij verbindt ons als christenen aan elkaar.

Van maandag t/m zaterdag is er, telkens van 19.30 u tot uiterlijk 20.30 uur, een gebedsbijeenkomst in een andere kerk, georganiseerd door verschillende combinaties van kerken. Door die samenwerking komen verschillende tradities en stijlen bij elkaar. De gebedsbijeenkomsten zijn een mooie gelegenheid om elkaar als Delftse christenen te ontmoeten en iets van elkaars kerkelijke cultuur te ontdekken. De ene avond heeft de bijeenkomst meer het karakter van een vesper, de andere avond meer het karakter van een bidstond. In elke bijeenkomst bent u van harte welkom: een mooie gelegenheid om eens te buurten in een andere kerk. De start van de Week van Gebed vindt plaats in de gebruikelijke trioviering van de Rooms Katholieke Sacramentskerk en de Protestantse wijkgemeenten Immanuël en Delfgauw, op zondag 19 januari om 10.00 u in de Sacramentskerk aan de Nassaulaan. De afsluiting is een gezamenlijke vesper georganiseerd door de Delftse Raad van Kerken in de Maria van Jessekerk aan de Burgwal, op zondag 26 januari om 18.30 u.

DATUM LOCATIE KERK/(WIJK)GEMEENTE
Zondag 19 jan 10.00 uur Sacramentskerk Nassaulaan 2, Delft – RK Sacramentskerk
– PGD Immanuel
– PKN Delfgauw