Berichtgeving rondom kerkdiensten in Delft

De Raad van Kerken in Delft heeft gisteravond, 12 maart, alle lidkerken opgeroepen om de adviezen van het RIVM zoveel mogelijk op te volgen en dus kerkdiensten waar meer dan 100 mensen verwacht worden, af te gelasten, met ingang van 15 maart tot nader order. De verschillende kerkgenootschappen zullen via hun eigen kanalen hierover de berichtgeving verder verzorgen. De Raad van Kerken hoopt dat alle kerken geïnspireerd zullen blijven om zoveel mogelijk te zoeken naar creatieve manieren om de verkondiging van het Woord en de bediening van de Sacramenten doorgang te laten vinden. In kleinere verbanden en met gebruikmaking van de hedendaagse multimediale mogelijkheden zal er toch een hoop mogelijk blijken.

Op deze manier hopen we als kerken een bijdrage te leveren aan de vertraging van de verspreidingssnelheid van het Coronavirus.

Met het krachtige vertrouwen van Psalm 91 willen we in gebed verbonden blijven met hen die wereldwijd het hardst door deze epidemie en de gevolgen daarvan getroffen worden.

Namens de Raad van Kerken Delft
Pastoor Robin Voorn