9 september | Alle registers open…

Op zaterdag 9 september vallen twee evenementen samen: Open Monumentendag en Nationale Orgeldag, waarvan de officiële opening in Delft plaatsvindt.

In de Nieuwe Kerk wordt om 10.30 uur de Nationale Orgeldag geopend door burgemeester Marja van Bijsterveldt, gevolgd door orgelspel van Bas de Vroome. De hele dag door zijn er toelichtingen en bespelingen van diverse orgels in de Delftse binnenstad. Het volledige programma vindt u hier.

Verder bruisen de Oude en Nieuwe Kerk van de activiteiten. Beide kerken zijn gratis toegankelijk van 10.00 tot 17.00 uur.
Hieronder een kort overzicht. Het volledige programma vindt u hier.

Nieuwe Kerk

10:30 Opening Nationale Orgeldag, door burgemeester Marja van Bijsterveldt, orgelbespeling door Bas de Vroome
12:00 Rondleiding (verzamelen voor preekstoel)
12:30 Sven Figee  (orgel)