7 juli | St. Ursuladag | Maria van Jessekerk

Op zondag 7 juli a.s. is het St. Ursuladag. Voor de naam St. Ursula is in 2009 gekozen toen de vier R.-K. kerken in Delft na een fusie één parochie werden. De nieuwgevormde stadsparochie is gewijd aan “Ursula van Keulen”. Voor haar is gekozen omdat zij tot de reformatie de patroon was van de Nieuwe Kerk. Op 7 juli is er een gezamenlijke viering om 10.00 uur waarin pastoor Verbakel voorgaat. Leden van de koren van de verschillende kerken zingen mee bij deze viering. Ook zijn er verschillende workshops. De organist van de kerk, dirigent/ organist Petra Veenswijk, zal iets over orgelmuziek vertellen en de verschillende klankkleuren laten horen van het grote Maarschalkerweerd orgel (1893) van de kerk. Verder zullen leden van de Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft (SKED), Wim van Leeuwen en Ad van Geest, een lezing geven met beelden over de nieuwe tentoonstelling die is te zien in de kerk. Ook tonen zij beelden van de recentelijk afgeronde restauratie van de staties van de voormalige Hippolytuskerk. Wij nodigen iedereen uit om deze Ursuladag gezamenlijk met ons te vieren.

St. Ursula van Keulen