30 juni | Orgelconcert Maria van Jessekerk

De Zwitserse organiste Pascale van Coppenolle bespeelt op 30 juni het grote Maarschalkerweerdorgel. Pascale is stadsorganiste van Biel en docent orgel- en kerkmuziek aan de Hogeschool voor Kunsten in Bern.
Op het programma staan werken van Bach, gevolgd door Widor, het Moderato uit de Symphonie Gothique. Verder omvat het programma werken van Ernest Bloch en de Luxemburger Jazzcomponist Marc Mangen. Zij sluit haar concert af met een compositie van de Belg Joseph Jongen “Chant de May” en de 8ste Sonate van de Duitse (in Liechtenstein geboren) componist Josef Rheinberger.
Het concert begint om 15.00 uur. Beelden van het spel van de organist zijn te zien op groot beeldscherm. De toegang is vrij, wel is er een collecte na afloop. Ook is er de mogelijkheid om na het concert de organist te ontmoeten onder het genot van het drinken van een kopje koffie of thee in de Jozefzaal van de kerk. Meer informatie over het orgel is te vinden op de website: www.veenswijkorgel.nl.