7 april | CityKerkdienst | Nieuwe Kerk

Je bent een studie begonnen, of een nieuwe baan, of een relatie, maar het gaat niet zoals je hoopte. Het voelt alsof je de verwachtingen van anderen én jezelf niet kunt waarmaken. Hoe ga je hiermee om? Zijn we als mens pas oké als het lukt in het leven? Kunnen we leven met het idee dat we altijd wel weer zullen falen?

De Bijbel is een heilzame tegenstem in een cultuur waarin je waarde wordt afgemeten aan wat je presteert. De kern van je mens-zijn ligt niet in succes, maar in dat je geliefd bent door je Schepper. Het verhaal van Petrus, dat we in de CityKerkDienst vertellen, maakt dit zichtbaar. Hij was een volgeling van Jezus die veel van zichzelf verwachtte, maar compleet onderuit ging. Het leek einde verhaal, maar tot zijn verrassing kreeg hij een nieuwe kans en een nieuwe taak. Zijn falen bleek geen eindpunt. Jezus wilde met hem verder.

De CityKerkDienst wordt gehouden in de Nieuwe Kerk en wordt geleid door stadspredikant René Strengholt. Inloop met lunch vanaf 14.30 u, met aansluitend om 14.45 u de dienst.

CityKerkDienst is een maandelijkse open viering in de Nieuwe Kerk. Al meer dan 10 jaar bieden we deze open diensten in het hart van Delft met ruimte voor ontmoeting en gesprek, met oog voor elkaar, met een Bijbellezing, een overdenking en mooie liederen. De CityKerkDienst is een activiteit van CityKerk Delft, onderdeel van de Protestantse Gemeente Delft.