4 oktober | Zoekdienst | Uit het isolement

Op zondag 4 oktober bent u weer welkom bij de zoekdienst in de Oude Kerk. De dienst heeft als thema ‘uit het isolement’. De dienst valt in de week tegen de eenzaamheid. Eenzaamheid wordt ook wel volksziekte nummer één genoemd. De coronacrisis heeft voor veel mensen de eenzaamheid versterkt. In de zoekdienst stellen we de vraag wat we voor elkaar kunnen betekenen om uit het sociale isolement te komen, al is het maar een stukje. We lezen een verhaal uit de bijbel waarin Jezus een man ontmoet die in quarantaine leeft vanwege een besmettelijke huidziekte. Jezus blijft niet op afstand, raakt hem aan, geneest hem en haalt hem zo uit zijn isolement. De man kan weer voluit deelnemen aan de samenleving. Wat zegt dit verhaal ons in een tijd waarin afstand houden, besmettingsgevaar, quarantaine, geïsoleerd zijn en verlangen naar nabijheid zo sterkt ons samen leven bepalen?

De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente.

De zoekdienst begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes en koffie en thee klaar. We houden in deze periode de maandelijkse zoekdiensten in de noordbeuk van de Oude Kerk, met een opstelling waarbij we gebruik maken van de grote tafels die daar staan. Er is daar genoeg ruimte om de vereiste afstand in acht te nemen. De entree is via de hoofdingang onder de toren. Van harte welkom!