27 september | Pulse Event | Een nieuwe impuls voor de kerk?

De coronacrisis heeft de kerken stilgezet. Hoe vormen we nog een gemeenschap, nu de samenkomsten zijn weggevallen? Heb ik de kerk nog wel nodig om te geloven? Biedt de coronacrisis misschien nieuwe kansen?
Die vragen komen zondagavond 27 september aan bod tijdens de eerste digitale versie van Pulse Events. Met prikkelende stellingen, online discussies en filmpjes belooft het een inspirerende avond te worden.

Via een livestream dagen drie sprekers de kijkers uit:
– Radio-dj en tv-presentator Joram Kaat stelt dat jongeren behoefte hebben aan nieuwe vormen, zoals BEAM, het jongerenplatform van de EO, waarvan hij het gezicht is.
– Volgens predikant Marleen Blotens draait kerk-zijn om ontmoeting en houdt de coronacrisis ons een spiegel voor: zijn we als kerkganger toeschouwer of deelnemer?
– Theoloog en publicist Stefan Paas gaat in op de vraag wat er verandert aan geloven door online diensten. Voor hem lijkt dit een beetje op het spelen van computerspel FIFA: superleuk, maar is het voetbal?

Luister, reageer en discussieer mee: schakel op 27 september om 20.00 uur in via laptop of mobiel.
De link voor de livestream: www.tiny.cc/pulseeventsdelft