30 september | Nacht van Bach | Maria van Jessekerk

Zaterdagavond 30 september om 20.00 uur zullen organist Petra Veenswijk en de uit Zagreb afkomstige sopraan Antonia Dunjko een concert verzorgen in de Maria van Jessekerk te Delft. Op het programma staan uitsluitend bekende composities van Bach voor orgel en een aantal aria’s voor sopraan en orgel. De sfeervolle Maria van Jessekerk vormt het decor voor dit concert dat – wegens succes – nu voor de derde keer georganiseerd wordt.

Op het programma bekende aria’s als “Schafe können sicher weiden”, ”Komm in mein Herzenhaus” en “Mein glaubiges Herze” en orgelcomposities: Sinfonia, Pièce d’Orgue, Trio in G, koraal, “Wachet auf” en Fuga in g. Het concert zal worden afgesloten met het beroemde “Ave Maria” van Gounod over de 1e Prélude van Bach.

Het concert duurt 1 uur. De toegangsprijs is € 10 euro, kinderen tot 12 jaar hebben vrije toegang. Dit bedrag kan contant of per pin op de avond aan de deur van de kerk worden voldaan. Kijk voor meer informatie op: www.veenswijkorgel.nl