29 mei | Open Kerkendag ook in Delft

De derde editie van de Open Kerkendag staat in het teken van het kerkinterieur. Het Nederlandse landschap staat bekend om de torenspitsen en kerken, maar wat schuilt er nu precies achter deze stenen façades? In de Nederlandse kerken is zóveel kunst en erfgoed te zien, dat je zonder overdrijving van musea kunt spreken. Om daar iets van mee te krijgen, om dat te zien en te ervaren, moet je wel een keer naar binnen gaan. Dat is de uitnodiging van Open Kerkendag. Kom binnen en verbaas je over al dat moois van eeuwen en geniet van diverse activiteiten.

Op maandag 29 mei – Tweede Pinksterdag – zijn zowel de Oude als de Nieuwe Kerk in Delft open, van 10.00 tot 17.00 uur.
De Oud-Katholieke Kerk aan het Bagijnhof is open van 16.00 – 18.00 uur. Om 16.30 uur is daar een Engelstalig avondgebed in Anglicaanse stijl.

Tijdens de Open Kerkendag zijn de  Oude en Nieuwe Kerk gratis opengesteld voor de inwoners van Delft. Dat doen we door middel van een voucher in onze plaatselijke krant  Delft op Zondag. Voor buitenlandse toeristen en toeristen elders uit NL (zonder voucher) is de entree wel betaald. Tijdens de Open Kerkendag is eveneens mogelijk om de toren van de Nieuwe Kerk te beklimmen. Tegen een kleine vergoeding heeft u prachtig uitzicht over de stad.

Zie ook www.openkerkendag.nl