24 mei | James Kennedy houdt Hugo de Grootlezing | Nieuwe Kerk

6e Hugo de Grootlezing | Delft, duurzaam verbonden stad

Op woensdag 24 mei spreekt James Kennedy in de Nieuwe Kerk over wat we vandaag de dag nodig hebben om een duurzaam verbonden stad te zijn. Veranderingen in de samenleving zijn alleen mogelijk als mensen elkaar daarin vinden. Voor sommigen gaan die veranderingen te snel, voor anderen te langzaam. Hoe vinden we elkaar daarin?
James Kennedy, Amerika-kenner en historicus, hoogleraar Moderne Nederlandse Geschiedenis, houdt de lezing en zal aansluitend in gesprek gaan met het publiek. Marja van Bijsterveldt, burgermeester van Delft, verzorgt de inleiding.

De lezing begint om 20.00 uur en is gratis toegankelijk voor iedereen die wil meedenken en meepraten.
Aanmelden is verplicht via aanmelding-hugodegroot@delft.nl

Bezoekers zijn al vanaf 19.00 uur welkom voor een kopje thee of koffie. Er zijn informatie-stands waar mensen vertellen hoe zij van Delft een meer duurzame stad willen maken. Hugo de Groot laat zich zien, er is meer informatie over de tweejaarlijkse Hugo de Groot-lezingen en de kerk kan worden bezichtigd. Na afloop is er gelegenheid om verder te praten en stadgenoten te ontmoeten, onder het genot van een drankje en hapje.

De Hugo de Grootlezing is uitgegroeid tot een echt Delfts event.
De Gemeente Delft, Platform Delftse Bruggen, TOPdelft en de Raad van Kerken Delft organiseren gezamenlijk deze tweejaarlijkse lezing. Hugo de Groot, invloedrijk Europees denker uit de 17e eeuw, en voor altijd verbonden aan de stad Delft, is daarbij een belangrijke inspiratiebron. Zie voor meer informatie ook www.hugodegrootlezing.nl.