2 mei | Filmavond | Zuiderkerk

Op dinsdagavond 2 mei organiseert CityKerk Delft in samenwerking met Evangeliegemeente Morgenstond Delft een filmavond in de Zuiderkerk (Achterom 46) in Delft. Het gaat om de film-documentaire “Het Eerbetoon”, die door Paul Joseph, overlevende van de Holocaust, gemaakt is ter ere van zijn moedige Joodse ouders Franz en Erica Joseph-Hochherr.

In februari 1943 vluchtte de destijds vijfjarige Paul samen met zijn ouders naar Zwitserland. Veel documenten over deze vlucht zijn bewaard gebleven, waaronder het dagboek van Pauls vader. De vluchtroute is minutieus gereconstrueerd en – heel bijzonder – de kinderen van de ouders die tijdens de vlucht geholpen hebben, zijn teruggevonden. Het eerbetoon geldt dus ook voor hen.

De dochter van Paul Joseph zal een introductie geven op de film en hij is zelf ook aanwezig om vragen te  beantwoorden.

Inloop op dinsdagavond 2 mei vanaf 19.30u en start om 20.00u.

Toegang is gratis, er is een collecte voor een goed doel in Israël.