2 juli | Orgelconcert Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 2 juli a.s. om 15.00 uur zal de organist van de Haagse Kloosterkerk, Geerten van de Wetering, een orgelconcert verzorgen op het historische Maarschalkerweerd- orgel (1893) van de Maria van Jessekerk te Delft. Hij studeerde orgel aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag en wordt gezien als een groot talent en won o.a. in 2018 het precieuze Internationaal Improvisatieconcours in Haarlem. Met uitdagende en verrassende programma’s weet hij het orgel op een veelzijdige manier te presenteren. Voor Delft heeft hij een programma samengesteld met als thema; “Een danser in Parijs”, met stukken van César Franck, Maurice Ravel, Stravinsky en de Nederlandse componist Leonard Evers.

De toegangsprijs is € 10 euro en kan contact of per pin worden voldaan aan de deur, kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang. Beelden van zijn spel zijn tijdens het concert te zien op groot beeldscherm. Zie de website www.veenswijkorgel.nl voor meer informatie en het volledige programma.

Aanvang 15.00 uur (tot ca. 16.00 uur)

Beelden op groot beeldscherm

Toegangsprijs 10 euro

Lees meer op de website www.veenswijkorgel.nl