18 september | Nacht van Bach | Maria van Jessekerk

Zaterdagavond 18 september a.s. is er een bijzonder project in de Maria van Jessekerk. Dan wordt voor het eerst het orgelconcert de “Nacht van Bach” uitgevoerd. De vaste organist van de kerk, Petra Veenswijk, zal dan meerdere werken van Johann Sebastian Bach ten gehoren brengen,  waaronder de bekende “Toccata et Fuge”. Daarnaast speelt zij stukken geïnspireerd op het werk van Bach van bekende componisten zoals Franz Liszt, Charles M. Widor en Alexandre Guilmant.

De kerk is extra sfeervol door het vele kaarslicht en vormt daarmee een prachtig decor voor deze mooie muziek. De schrijver Johan Herrenberg zal de werken inleiden en toelichten. Op een groot beeldscherm is het orgelspel van Petra Veenswijk te zien.

Reserveren is niet nodig. De toegangsprijs is 10 euro. Meer informatie ook op www.veenswijkorgel.nl