12 november | Nieuwe tentoonstelling kerkelijk erfgoed

Op zaterdag 12 november a.s. opent de Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft een nieuwe tentoonstelling in de Maria van Jessekerk.
Het thema is “modern kerkelijk erfgoed” uit de periode 1900 – 2000 uit diverse Delftse kerken. Zo is er een afbeelding van Dirk Boode, gedateerd 1939. Hierin is behalve de vrede van Christus en de Hemel, ook het kwaad dat de Nazi’s in Europa veroorzaakte te zien, een aanklacht tegen het Nazisme.
Maar ook een mooi kunstwerk van de bekende Delftse kunstenaar Jan Rot, een kunstwerk met de relatie van Goede Vrijdag. Totaal tonen wij u 20 voorwerpen uit de 20ste eeuw. Vier daarvan zijn de keramieken beelden van Ria van Oosten, die onze tentoonstelling in de Oude Kerk verrijkte.

De tentoonstelling is gratis te bezoeken, tijdens de openingstijden van de Maria van Jessekerk, woensdag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur.