30 oktober | Requiemconcert | Maria van Jessekerk

Oeral kozakkenkoor zingt Requiemconcert  o.l.v. Gregor Bak

Ieder jaar wordt er in de Maria van Jessekerk rond Allerheiligen/ Allerzielen (1 en 2 november) een requiemconcert georganiseerd. Het is een tijd van reflectie en terugkijken naar mensen die ons zijn ontvallen.

Op zondagmiddag 30 oktober a.s. om 15.00 uur zal het Oeral Kozakkenkoor o.l.v. Gregor Bak een herdenkingsconcert zingen. Zij zullen dit op geheel eigen wijze doen. Het koor heeft voor de gelegenheid een heel wisselend programma uitgekozen met schitterende traditionele Slavische kerkliederen en folkloristische liederen uit Oekraïne en oud Rusland.

De koorzangers van de Oeral Kozakken komen uit Den Haag en wijde omgeving. Het koor krijgt in binnen- en buitenland een steeds grotere bekendheid en heeft inmiddels verschillende radio en televisieoptredens verzorgd o.a. bij Podium Witteman. Onder de bekwame leiding van de bekende Delftenaar Gregor Bak heeft het koor zich ontwikkeld tot een koor van het hoogste niveau; in staat om fluisterzacht en toch dragend te zingen.

De Delftse violist Liet Relou zal samen met Petra Veenswijk, organist van het monumentale Maarschalkerweerd- orgel, vioolsoli van o.a. Massenet (Méditation uit Thaïs) en Rheinberger ten gehore brengen.

De toegangsprijs is 10 euro, te voldoen aan de deur (contant of per pin). De deur is vanaf 14.15 uur open.

Meer informatie en het volledige programma is te zien op de website: www.veenswijkorgel.nl.