12 en 16 mei | Workshops met Edith Bons | Vierhovenkerk

Zondag 12 mei | Een familie workshop voor kinderen en hun ouders

In deze workshops gaan we werken in de stijl van Edith Bons. Dat betekent dat we aan de slag gaan met allerlei materialen met het collage in de hoofdrol. Je gaat
spelenderwijs knippen, scheuren en plakken om een kunstwerk te maken dat jou troost kan bieden. Dit in combinatie met andere schilders- en tekenmaterialen.
Maar je kunt ook iets maken voor iemand die troost nodig heeft.
Deze collage workshop wordt opgebouwd uit diverse (religieuze) beeldelementen uit de hele wereld. We werken op een drager van papier (27 x 40 cm). Het is ook mogelijk om zelf persoonlijke foto’s o.i.d. mee te nemen om in je kunstwerk te verwerken.

Vierhovenkerk: 12 mei 11.30 – 13.30 uur
Maximaal 12 – 15 personen (kinderen vanaf 6 jaar)
Duur: ongeveer ander half tot twee uur.
Opgeven tot 8 mei kan bij Jasper van der Kooij: jasper@vdkooij.org

Donderdag 16 mei | Een collage workshop voor volwassenen

We werken hier op een voorbedrukte textiele drager, formaat: 42 x 42cm. Uit de verschillende beeldelementen die met troost te maken hebben wordt een collage opgebouwd die met andere materialen zoals verf, stift, vetkrijt met elkaar verbonden kunnen worden. Ook is het mogelijk om zelf plaatjes of foto’s mee te nemen om je kunstwerk nog persoonlijker maken.

Vierhovenkerk: 16 mei 14.00 – 16.00 uur
Maximaal 12 – 15 personen