Samenwerkingsovereenkomst dovenpastoraat

“Doofheid is een handicap tussen mensen, tussen horenden en doven. Het vraagt inzet en vaardigheid van beide kanten om deze handicap te overbruggen. Hier zet het Interkerkelijk Dovenpastoraat zich voor in.”
Dat zei mevrouw Jacqueline Hoek, een van de leden van het Interkerkelijk Dovenpastoraat, tijdens een bijeenkomst op 30 mei jl. in het Protestants Landelijk Dienstencentrum.
Mevrouw Hoek sprak tijdens de ondertekening van de samenwerkings- overeenkomst voor de geestelijke verzorging van doven tussen de Protestantse Kerk in Nederland, de Christelijke Gereformeerde Kerken en de Nederlands Gereformeerde Kerken. Zij vormen samen het Interkerkelijk Dovenpastoraat. De eerste twee kerkgenootschappen al sinds 1971, de Nederlands Gereformeerde Kerken sloten zich nu officieel aan. In de praktijk deden ze al langer mee. In december 2012 stelden ze een parttime dovenpastor aan die, net als de andere dovenpredikanten, werkt ten behoeve van doven en slechthorenden uit alle drie kerken.