Het programma van de Hugo de Grootlezing 21 juni te Delft

Het programma van de tweede Hugo de Grootlezing op vrijdag 21 juni, aanvang 20 uur, in het gebouw van het Apostolisch Genootschap op de Van Adrichemstraat 277 te Delft ziet er als volgt uit:

19.30 Inloop met koffie/thee begane grond

19.45 Koorzang bovenzaal

Kinderkoor Apostolisch Genootschap

20.00 Welkom & Start Kerkennacht 2013

50 jaar Raad van Kerken Delft, plv. voorzitter pastor R. Voorn

Introductie prof. Dr. Micha de Winter, avondvoorzitter drs. Jurjen Fennema

20:15 Hugo de Groot lezing 2013

prof. Dr. Micha de Winter

21.00 Muzikaal intermezzo

21.05 Forum & interactie met deelnemers

onder leiding van ds. Jurjen Fennema

21.45 Afronding programma bovenzaal

door ds. Jurjen Fennema

Uitnodiging receptie Raad van Kerken Delft

21.50 Toost op 50 jaar Raad van Kerken Delft begane grond

Informele ontmoeting in hal, buitenpatio en bijzaal

Mogelijkheid tot inschrijven boekje met tekst Hugo de Grootlezing 2013 en aanschaffen brochure ‘Hugo de Grootlezing 2012’ of ‘Jubileumboek 50 jaar Raad van Kerken Delft’

22:30 Einde programma

Spreker, leden forum en genodigde deelnemers

Spreker

• Prof. Micha de Winter, Hoogleraar Pedagogiek, Faculteit Sociale Wetenschappen Universiteit van Utrecht

• Academie voor Levenskunst, Ria Pool – Meeuwsen
  • Stichting Christelijk Onderwijs, Wim Schut
  • Sportraad Delft, Jacques van den Berg
  • Stanislas College, Fons Loogman
  • Wethouder Jeugd & Financiën, Lucas Vokurka
  • Raad van Kerken/gespreksleider, ds. Jurjen Fennema

Aanwezigen in de zaal

• Vreedzame school De Oostpoort, Jena Plan, Gerrie Haije
  • Vreedzame school Vrije school WIDAR, Joke Rutgers
  • Vreedzame school St. Lucas/Den Haag,
  • Centrum Jeugd en Gezin CJG Delft, Franciska Ederveen
  • Wethouder Economie, Verkeer, Spoorzone en Cultuur, Milène Junius
  • Wethouder van o.a. Participatie en Duurzame, Stephan Brandligt

Side-kick

• Jouw Delft, enkele jongeren

Vier het 50 jarig jubileum van de Raad van Kerken mee!

De Delftse Raad van Kerken (RvK) bestaat dit jaar vijftig jaar en viert dit in het weekend van de kerkennacht. De Raad is een oecumenisch platform waar diverse kerken en geloofsgemeenschappen elkaar regelmatig ontmoeten. Zij ontplooit initiatieven voor burgers van onze stad en is sterk verweven met diverse maatschappelijke en diaconale organisaties.

Zondagmiddag 23 juni, aanvang 14:30 uur besluit de Kerkennacht met een liturgische viering ter ere van het vijftigjarig bestaan van de Raad van Kerken Delft. Na afloop van deze dankdienst is er gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen onder het genot van een drankje. Tevens wordt de in opdracht van Motiv (v/h Studentenpastoraat) door Viciefilms gemaakte film ‘Spoor 015’ over het Spoorzoneproject vertoond, die laat zien hoe een dergelijke ingreep in de stad de levens van de bewoners beïnvloedt. Is er naast de technische aspecten ook sprake van zingeving, bijvoorbeeld ‘heling van een verscheurde stad’?

www.raadvankerkendelft.nl geeft meer informatie over de doelstelling en activiteiten van de Raad. Op de site kunt u terugvinden welke kerken en geloofsgemeenschappen bij de Raad zijn aangesloten.