Samen op Weg nadert voltooiing in Pijnacker en Delfgauw

Samen Op Weg naar  één Protestantse Gemeente in Pijnacker en Delfgauw

Stand van zaken Samen Op Weg

Op 11 oktober is de Stuurgroep Samen op Weg weer bijeengeweest. In deze vergadering is een aantal besluiten genomen gericht op de afronding van de voorbereiding van de vorming van een Protestantse Gemeente van Pijnacker en Delfgauw.

Belangrijke besluiten waren: De keuze van de notaris, die de akte van de vereniging van onze kerken opmaakt. Dat is notaris Wienen uit Pijnacker geworden. Daarnaast heeft de Stuurgroep een reactie vastgesteld op de opmerkingen, die de classis heeft gemaakt over de fusiestukken, die in mei aan hen zijn overhandigd. We hopen, dat de classis op basis van onze aanvullingen en wijzigingen op en van de oorspronkelijke stukken eind oktober of begin november hun goedkeuring geven aan onze plannen.

Bij het opstellen van het tijdschema van de laatste fase van de voorbereidingen is gebleken, dat het niet uitgesloten is, dat de fusiedatum, die al heel lang gesteld is op 1 januari 2013, niet gehaald wordt. We doen ons best om dan alles afgerond te hebben, maar het wordt krap en we zijn voor een belangrijk deel afhankelijk van anderen. We denken er toch goed aan te doen om u over dit punt van onzekerheid te informeren.

Voor de afronding moet het op enkele ondergeschikte punten (bijv. omvang en samenstelling centrale college van diakenen, scherper benoemen van de gemeente- en wijkgrenzen, noemen van enkele decentrale commissies) gewijzigde Verenigingsbesluit als voorlopig besluit tot vereniging opnieuw door de Kerkenraden van de Hervormde Gemeente (AK) en de Gereformeerde Kerk (OK) worden vastgesteld. Vervolgens verzorgt de notaris de publicatie van ons voornemen in de pers, zodat eventuele bezwaren van derden kunnen worden ingebracht. Als dit achter de rug is kunnen genoemde kerkenraden een definitief besluit nemen en kan de akte worden getekend en is de fusie een feit.

Over het aangepaste Verenigingsbesluit moeten de gemeenteleden formeel gehoord worden. Aangezien het hier om hetzelfde stuk gaat, dat al diverse keren is besproken, zullen er vrijwel zeker geen gemeentebijeenkomsten over gehouden worden. Uiteraard kunt u de stukken (Verenigingsbesluit en Plaatselijke regeling) inzien en eventueel een reactie geven via de scriba’s Joke Tettero en Gerrie Hobbelman.

Zie www.centraalcontact.n