Kerken vragen ruimte in publieke domein

‘Als Raad van Kerken hechten we aan een dienende en zichtbare aanwezigheid van de religies in het publieke domein. De aanwezigheid van de religies in de Nederlandse media, de ruimte voor de religieuze beleving waar dat relevant is en het beschermen van mogelijkheden voor religieuze minderheden zijn daarbij essentiële onderdelen om religie evenwichtig een bijdrage te laten leveren aan de democratische grondrechten in ons land’.

Dat schrijft de Raad van Kerken in Nederland aan de fracties van de VVD en de PvdA. De Raad heef een zekere traditie ontwikkeld, waarbij men zich tijdens de formatieperiode van een nieuw kabinet richt tot (in)formateurs en politieke partijen.

De brief gaat verder in op thema’s als armoede, vluchtelingen en economie.
‘We vertrouwen er daarbij op dat u niet alleen op politieke belangen let die de korte termijn dienen, maar rekening houdt met een visie die de generaties overstijgt’, aldus de Raad van Kerken.

De gehele brief is hier te lezen: www.raadvankerken.nl