één Protestantse Gemeente in Pijnacker en Delfgauw

Op donderdag 6 december vergaderde de Stuurgroep Samen op Weg voor de laatste keer. Het werk zit erop. Per 1 januari 2013 gaat het sturende werk voor de nieuwe Protestantse Gemeente over naar de nieuwe Algemene Kerkenraad. Daarin zijn alle wijken en alle ambten vertegenwoordigd. De eerste vergadering is al gelijk in het nieuwe jaar op woensdag 2 januari.

Ook Protestantse wijkgemeenten
Op deze eerste vergadering van de AK is verreweg de belangrijkste beslissing, dat de verzoeken van de wijkgemeenten zullen worden ingewilligd. Op 1 januari fuseren de Hervormde Gemeente en de Gereformeerde Kerk op centraal niveau tot één Protestantse Gemeente in Pijnacker en Delfgauw, maar dat betekent niet dat de wijkgemeenten dan ook automatisch Protestants worden. Daarvoor is een besluit van de Algemene Kerkenraad nodig. Als dat genomen is op 2 januari kennen we dus echt een Protestantse Gemeente met vier Protestantse wijkgemeenten. De aanduidingen Hervormd en Gereformeerd behoren dan voor Pijnacker en Delfgauw voorgoed tot het verleden.