9 juni | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 9 juni a.s. om 15.00 uur verzorgt gastorganist Berry van Berkum een orgelconcert op het monumentale Maarschalkerweerd-orgel (1893) in de Maria van Jessekerk (Burgwal).
Berry van Berkum is organist van de Nicolaïkerk te Utrecht en de Dominicanenkerk te Zwolle. Hij heeft voor dit concert een aantrekkelijk programma samengesteld met romantische composities van o.a. César Franck (Prière) en werken uit de eerst helft van de 20e eeuw van o.a. de Zwitserse organist/ componist Guy Bovet en de Nederlander Jan Welmers (Litanie). De centrale compositie van dit concert vormt een groots werk van de Franse organist/ componist Olivier Messiaen; “Combat de la mort et de la vie”.

De aanvang van het concert is 15.00 uur (tot ca. 16.00 uur). Tijdens de concerten worden er beelden getoond van de organist op groot beeldscherm. De toegang is € 10 (kinderen tot 12 jaar hebben vrije toegang). Dit bedrag kan worden voldaan op de dag van het concert aan de deur contant of per pin.

Meer informatie op  www.veenswijkorgel.nl

Aanvang 15.00 uur (tot ca. 16.00 uur)

Beelden op groot beeldscherm

Toegangsprijs 10 euro