Christelijke Gereformeerde Kerk Delft verhuist naar voormalige bibliotheek Tanthof

Voormalige bibliotheek in Tanthof wordt verbouwd tot kerk

De gemeente Delft heeft de Christelijke Gereformeerde Kerk van Delft vergunning verleend in mei 2013 voor het tot kerk verbouwen van een bestaand gebouw in de wijk Tanthof. Het gaat om het voormalige bibliotheekgebouw van DOK Tanthof aan de Sandinoweg 151 in Delft –Zuid. In december 2012 is het pand door de Christelijke Gereformeerde Kerk gekocht van de gemeente Delft. Inmiddels zijn verbouwplannen uitgewerkt. Het pand krijgt naast een kerkzaal, waarin plaats is voor ca. 150 bezoekers, een ontmoetingsruimte en vier bijzalen. Nu de bouwvergunning is verleend, kan de verbouw beginnen. De verwachting is dat de kerkelijke gemeente eind 2013 kan verhuizen naar het nieuwe pand.

De Christelijke Gereformeerde Kerk van Delft kwam tot nu toe samen in een kleine zaalkerk aan de Nieuwe Langendijk in het centrum van Delft. Daarnaast maakte de kerk gebruik van verenigingsgebouw Conventum aan de Van der Mastenstraat, op 700 meter afstand van het kerkgebouw. De kerkelijke gemeente maakt met de aankoop van het pand aan de Sandinoweg de overstap naar een locatie waar kerk en verenigingsgebouw zijn verenigd en ziet daarmee een jarenlange wens in vervulling gaan.

Het toekomstige kerkgebouw ligt op een centraal gelegen plek in de wijk Tanthof, naast wijkcentrum De Hofstee en kinderdagverblijf ’t Spant, en is goed bereikbaar. Voor de grootste wijk van Delft is het een primeur dat er binnenkort een kerkgebouw in de wijk te vinden zal zijn.

De Christelijke Gereformeerde Kerk wil als kerk graag in contact komen met de bewoners van Tanthof vanuit het verlangen om een levende gemeenschap te zijn die een positieve, zegenrijke uitstraling zal hebben naar de wijk. Gedreven door het geloof in Jezus Christus, de Opgestane Heer, wil deze kerkelijke gemeente in de wijk aanwezig zijn door dienstbaarheid aan de naaste en door klaar te staan bij geloofsvragen.