Voettocht voor Vrede verandert

Tot nu toe bestond de jaarlijkse voettocht uit een wandeling tussen kerken en moskeeen in de wijk Voorhof, waarbij de gebouwen kort van binnen werden bezocht. Op 26 september vindt niet alleen de wandeling plaats, maar is er ook een plenair gesprek tussen de verschillende geloofsgemeenschappen in deze wijk.

Doel van de wandeling en het gesprek is elkaar te ontmoeten en elkaar beter te leren kennen. Het thema is dit jaar “Omzien naar elkaar”. Tijdens de wandeling kan men hierover van gedachten wisselen.

Na de wandeling zal in een bijeenkomst iedere geloofsgemeenschap kort vertellen hoe het ‘omzien naar elkaar’ vanuit ieders overtuiging wordt ingevuld. Na de introductie volgt het gesprek met de zaal..

Donderdag 26 september start de wandeling om 19.30 uur vanaf wijkcentrum De Vleugel (Aart van der Leeuwlaan 4). De bijeenkomst met gesprek is van 20.15 uur tot 21.30 uur in de Marokkaanse moskee (Vulcanusweg 265a); de zaal is open vanaf 20 uur, met koffie, thee en lekkernijen uit verschillende culturen.

Deelnemende organisaties: Adelbertkerk, buurtcentrum De Vleugel, buurtcentrum Buitenhuis, wijkgemeente Mattheus, Al-Ansaar moskee, Sultan Ahmet moskee en wijkgemeente Vierhoven.