Vanaf 26 juli | Kerkconcerten | Zomerserie

Na een geslaagde mei-serie in de beide Delftse kerken vragen wij nu uw aandacht voor de komende serie zomerconcerten in de Oude en Nieuwe Kerk te Delft. De concerten vinden plaats in juli en augustus. Onderstaand vindt u een uitgebreide agendabeschrijving. Meer informatie is te vinden op onze website www.kerkconcertendelft.nl. We zien uit naar uw komst!

26 juli 2024 Nieuwe Kerk – Gerben Budding

Op vrijdagavond 26 juli zal de Goudse organist Gerben Budding de zomerserie aftrappen met een concert in de Nieuwe Kerk. Het speelt op het monumentale Bätz-orgel een programma met werken van Bach (o.a. BWV 540 en 541), Mendelssohn in een bewerking van Reitze Smits en Jan van den Berg, voormalig organist van de Nieuwe Kerk. Het concert begint om 20:00 en de kassa opent om 19:30. Entreekaarten zijn te verkrijgen bij de kassa van de kerk à 10,- p.p. (t/m 16 jaar gratis) incl. consumptie.

2 augustus 2024 Oude Kerk – Rien Donkersloot

Op 2 augustus verwelkomen we Rien Donkersloot, organist van o.a. de Joriskerk in Amersfoort voor een concert in de Oude Kerk. Hij speelt een fantastisch programma met muziek van Peter van Anrooy, de arabesques van Debussy in een bewerking voor orgel, Francks Pastorale, Alain en tot besluit Regers koraalfantastie over ‘Wachet auf, ruft uns die Stimme’. Het concert begint om 20:00 en de kassa opent om 19:30. Entreekaarten zijn verkrijgbaar bij de (zij)ingang naast de doopkapel (HH Geestkerkhof) à 10,- p.p. (t/m 16 jaar gratis) incl. consumptie.

9 augustus 2024 Nieuwe Kerk – Bachconcert Bas de Vroome

Op 9 augustus verzorgt ‘huisorganist’ Bas de Vroome het jaarlijkse Bachconcert in de Nieuwe Kerk. Het programma voor deze avond bevat een aantal orgelwerken van de Duitse grootmeester en een aantal bewerkingen van diens cantates. Het concert begint om 20:00 en de kassa opent om 19:30. Entreekaarten zijn te koop bij de kassa van de kerk à 10,- p.p. (t/m 16 jaar gratis) incl. consumptie.

16 augustus 2024 Oude Kerk – Wibren Jonkers en Gertine Hoefnagel

Op vrijdag 16 augustus spelen de twee jonge organisten Wibren Jonkers en Gertine Hoefnagel een bijzonder vierhandig programma in de Oude Kerk. Naast vierhandig orgelspel op het hoofdorgel maken zij ook gebruik van het hoofdorgel in combinatie met het fraaie Noordbeukorgel. Ze spelen een programma bestaande uit muziek geschreven of gearrangeerd voor vierhandig orgelspel van Händel, Joseph Jongen, Mendelssohn, delen uit de Notenkraker-suite van Tsjaikovski en tot slot het stuk ‘Geef vrede Heer, geef vrede’ van Bert Matter. Het concert begint om 20:00 en de kassa opent om 19:30. Kaarten voor dit concert zijn beschikbaar bij de kassa van de kerk à 15,- p.p. (t/m 16 jaar gratis) incl. consumptie.

23 augustus 2024 Nieuwe Kerk – Francesca Ajossa

Tot besluit van de zomerserie speelt Francesca Ajossa, organiste van ’t Woudt, op 23 augustus een concert in de Nieuwe Kerk. Zij speelt die avond een prachtig programma met muziek van Bach, Boëly, de tweede orgelsonate van Paul Hindemith, delen uit Tombeau de Titelouze van Marcel Dupré en als slotstuk diens Deuxieme symphonie. Het concert begint om 20:00 en de kassa opent om 19:30. Entreekaarten zijn te koop bij de kassa van de kerk à 10,- p.p. (t/m 16 jaar gratis) incl. consumptie.