Vanaf 1 september | CityKerkdiensten met verhalen van hoop

In september starten we in de maandelijkse CityKerkDienst met een nieuwe serie ‘verhalen van hoop’. In onze onzekere en ingewikkelde tijd, waarin zoveel gaande is, kunnen we wel wat hoop gebruiken. Persoonlijk en als samenleving.

In elke CityKerkDienst staat een verhaal uit de Bijbel centraal dat hoop biedt. Het zijn persoonlijke verhalen waarin mensen weer moed ontvangen om verder te gaan; weer vooruit kunnen kijken; een lichtpuntje zien in een donkere situatie; of het goede handen en voeten geven en laten zien dat het anders kan. De diepste basis van hoop in de Bijbel is hoe God nieuwe wegen opent en perspectief geeft op een hoopvolle toekomst.

In de dienst van zondag 1 september luisteren we naar het verhaal van Mozes die in de woestijn God ontmoet. Zijn volk zucht in Egypte onder onderdrukking en dwangarbeid. God vertelt Mozes dat Hij geraakt is door hun lijden en zijn volk gaat bevrijden uit slavernij. Mozes krijgt daarbij de leiding. Het voelt voor hem als een onmogelijke opdracht. God belooft: bij elke stap die je zet ben Ik bij je.

De CityKerkDienst wordt gehouden in de Nieuwe Kerk en wordt geleid door stadspredikant René Strengholt. Inloop met lunch vanaf 14.30 u, met aansluitend om 14.45 u de dienst.

CityKerkDienst is een maandelijkse open viering in de Nieuwe Kerk. Al meer dan 10 jaar bieden we deze diensten in het hart van Delft met ruimte voor ontmoeting en gesprek, met oog voor elkaar, met een bijbellezing, een overdenking en mooie liederen. De CityKerkDienst is een activiteit van CityKerk Delft, onderdeel van de Protestantse Gemeente Delft.