Robin Voorn is diaken

Het is er allemaal op zondag 10 juni in de verscholen Oud-Katholieke kerk aan het Bagijnhof in Delft:

de aartsbisschop met zijn chaplain, de parochie-pastoor, de acolieten, de organist en het ‘regionale’ koor, een volle kerk met familie, vrienden, collega’s en parochianen, en natuurlijk de wijdeling zelf: Robin Voorn. Alles is klaar voor het feest. Een feest ís het om deze diakenwijding mee te mogen maken en om Robin heen te staan. Met het meezingen en meebidden; met een lach en instemming om de rake typeringen in de aanbevelingen; met een intense beroering tijdens de litanie als Robin uitgestrekt ligt, en daarna bij de handoplegging door onze bisschop. De taak van diaken Robin begint na een kleine processie in het midden van de gemeente met het lezen van het evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Marcus, en met de geur van wierook. Wat een feest!