Orgelconcerten Maria van Jessekerk 2022

In de Maria van Jessekerk gaat dit seizoen een nieuwe reeks orgelconcerten van start. De serie staat dit jaar in het teken van de Franse componist César Franck (1822-1890) wiens 200ste geboortejaar dit jaar mondiaal wordt herdacht. De orgelmuziek van César Franck klinkt uitstekend op het Frans-romantisch getinte Maarschalkerweerd-orgel.

Tijdens de concerten zijn de organisten groot beeldscherm te volgen. De toegangsprijs is 10 euro, te betalen bij de ingang. Er zijn wisselende aanvangstijden. Kijk voor het volledige programma van de serie op de website: www.veenswijkorgel.nl
Er is koffie/thee na afloop. Om alvast in de sfeer van de orgelconcerten te komen, kunt u dit filmpje  bekijken, dat Petra Veenswijk deze winter heeft opgenomen op het Maarschalkerweerd-orgel. Te horen en te zien is de Symphonie III van de Franse componist/ organist Charies-M. Widor.

U bent van harte welkom.