Nieuw wijwatervat in Adelbertkerk

Zaterdag 14 september heeft pastoor Bolmer het nieuwe wijwatervat en water gewijd tijdens de eucharistieviering. (de standaard wordt over ongeveer 3 weken geleverd) Op zondagmorgen heeft een van de oudste kerkgangers het eerste flesje wijwater ‘getapt’ om dit flesje door te geven aan een van de jongste kerkgangers. Want geloof en traditie geef je aan elkaar door.

Het mooie blauwe vat zal een plekje krijgen in de buurt van Maria en biedt iedereen de gelegenheid om wijwater mee naar huis te nemen. Dat doe je echter niet in een colafles of zoiets. Daarom zijn er mooie speciale flesjes aangekocht die u voor € 3,50 bij de koster of bij het secretariaat kunt kopen. Daarna kunt u het fles naar behoefte steeds weer vullen. Ook een leeg ‘lourdesflesje’ dat u nog thuis hebt liggen, is geschikt. Het wijwaterbakje in de slaapkamer, voor het slapen gaan even een kruisje maken. Een heel oud ritueel dat vooral voor kinderen een bijzonder prettig en geruststellend ritueel is. Een mooie manier om met God en samen bidden vertrouwt te raken. Maar ook voor volwassen is het goed om elkaar in de avond uren bij het ontwaken even te zegenen. Het vertrouwen te geven dat je samen op weg gezet bent en dat je elkaar ziet. Omdat wijwaterbakjes lastig te vinden zijn hebben we een beperkt aantal voor u ingekocht. In de hal hangt een poster met modellen. Via koster of secretariaat te koop.

Wij zijn ervan overtuigd dat we met de aanschaf van dit mooie blauwe wijwatervat tegemoet komen aan de wens van verschillende parochianen en dat het een verrijking is voor de kerk. Deelt u deze mening en bent u ook blij met het besluit dat geleidt heeft tot de aanschaf van het wijwatervat, dan kunt u dit ook financieel ondersteunen met uw extra bijdrage ten behoeve van de aanschaf van het wijwatervat. U kunt uw bijdrage in een enveloppe doen, met daarop de titel ‘wijwatervat’ en eventueel uw naam. Dit kunt u afgeven aan de koster of op het secretariaat. Zij zorgen ervoor dat het geld bij de penningmeester terecht komt. En alle kleine beetjes helpen. Alvast hartelijk bedankt.