Mei en juni | Inspirerende Franciscaanse activiteiten

Fioretti Delft biedt de komende maanden weer een inspirerend programma:

Feest van de Geest

In 12 monumentale kerken in Delft is er van Hemelvaart (9 mei) tot Pinksteren (20 mei) een expositie beeldende kunst. In de Franciscus en Clarakerk is op elk van de open middagen tussen 2 en 3 uur een extra activiteit om te beluisteren of om te doen: trooststeentjes beschilderen, zingen, dansen, bloemen en dergelijke. Kijk voor het volledige programma op https://www.rkdelft.nl/nieuws

Wij maken je graag attent op een franciscaanse activiteit in dat programma:
Activiteit: meditatieve dans op onder meer het Zonnelied met Roos Crama (danservaring is niet nodig).
Plaats: Franciscus en Clarakerk, Raamstraat 76 Delft
Datum: Zaterdag 18 mei 2024
Tijd: van 14.00 uur tot 15.00 uur
Aanmelden: niet nodig
Deze activiteit wordt in samenwerking met Stadsklooster Delft georganiseerd. Zie hun website voor inspirerende activiteiten: https://stadskloosterdelft.nl/

Wandelingen in vier seizoenen
In elk seizoen lopen we ongeveer dezelfde wandeling om telkens de veranderingen in de natuur te zien. Zie de folder voor de informatie over de wandelingen

Activiteit: Lentewandeling.
Plaats: Adelbertkerk, Minervaweg 7 Delft
Datum: Maandag 20 mei 2024
Tijd: vertrek 11.30 uur tot uiterlijk 14.30 uur (we lunchen onderweg)
Aanmelden: secr.franciscusenclarakerk@rkdelft.nl of rafaelmaria2009@gmail.com

Een franciscaanse visie op duurzaamheid en milieu
Geniet van een inspirerende inleiding over eeuwenoude visie op duurzaamheid door leden van de OFS-broederschap Portiuncula.

Plaats: Deze franciscaanse visie kun je aan den lijve ondervinden in de prachtige Buurttuin ‘De zoete Aarde”, Broekwegzijde 196, 2725 PE, Zoetermeer.
Datum en tijd: Zaterdag 18 mei van 13.00 tot 16.00 uur.
Aanmelden: niet nodig

Het Zonnelied
Franciscus schreef in 1225, nu bijna 800 jaar geleden, zijn zonnelied. Gerard van Buul ofm neemt ons mee in de diepste inzichten die Franciscus in dit lied heeft verwoord. We zullen het zonnelied in verschillende versies zingen onder begeleiding van De Delftse Troubadours.

Zie de folder voor meer informatie.

Plaats: Franciscus en Clarakerk, Raamstraat 76 Delft
Datum en tijd: Zaterdag 1 juni van 13.00 tot 15.30 uur.
Aanmelden: niet noodzakelijk, wel gewenst bij kouwenhovenkees@gmail.com

Open portaal

Elke eerste zaterdag van de maand welkom in de F&C kerk in de Raamstraat van 10.00 tot 12.00 uur. Er is koffie, thee en koek, ruimte voor een gesprek, een kijkje bij de Franciscaanse verkooptafel en inzamelen van producten voor de Voedselbank.
In de kerk is muziek en kun je een kaarsje opsteken.

Themaweekend Franciscaanse Beweging: De schepping
Dit weekend past in een rijke traditie van de Franciscaanse Beweging. Centraal staat de vraag wat de schepping voor het leven en Godsbesef van Franciscus betekende.

Meer informatie: www.franciscaansebeweging.nl/kloosterweekenden

Plaats: Klooster van de minderbroeders in Megen
Data: 31 mei tot 2 juni 2024
Aanmelden: kloosterweekend.nl@gmail.com

Reis naar La Verna in Italië
We hebben contact met een organisatie van franciscaans geïnspireerde mensen in België met de naam Tau. Bekijk hun website eens: www.franciscaansleven.be
Je vindt er vele teksten, werkvormen, reizen en dergelijke.

Je kunt deelnemen aan een reis naar La Verna in Italië waar Franciscus 800 jaar geleden de wondtekenen ontving.
Data: 9 – 13 juni 2024
Informatie en aanmelden: https://www.franciscaansleven.be/la-verna-reis.html

We verheugen ons in de rijkdom aan franciscaanse initiatieven en hopen je bij de activiteiten te ontmoeten.

Vrede en alle goeds,

De initiatiefnemers van Fioretti,