Kerken in Delft en Esteli

Locoburgemeester van Esteli opent fototentoonstelling in de Franciscus en Clarakerk.

“Kerken en kerkbeleving” in Delft en Esteli is te zien aan de hand van foto’s, die Eveline van Kalmthout maakte in Esteli en die Fred Hammers maakte in Delft. Met medewerking van de Vierhovenkerk kunnen we deze foto’s bezichtigen.

Tijdens een tweedaags werkbezoek aan Delft opende de locoburgemeester van Esteli, mevr. Melania Peralta, op 28 juni deze tentoonstelling. Pastoor Bolmer heette haar en twee gemeentelijke medewerkers uit Esteli van harte welkom in de parochie waar al jaren aandacht en ondersteuning is voor de stedenband met Esteli in Nicaragua. Hij onderstreepte het belang om ook parochiegrenzen naar andere landen te verleggen en christen-zijn samen te beleven. Mevr. Peralta sprak voor de leden van de maaltijdgroep, gasten en Esteli-betrokkenen, haar sympathie, dank en bewondering uit voor de jarenlange samenwerking met Esteli. Het was een grote verrassing dat zij tijdens de gezellige Broodmaaltijd aan Geertje Verre, Eva van Arkel, Corrie van der Meer en de pianist Hans Meijer, die de Broodmaaltijd al jaren organiseren, een ere-speld van Esteli overhandigde.

De fototentoonstelling is nog tot 30 september te bezichtigen tijdens openingstijden van de kerk. Voor een afspraak kunt U bellen naar tel 0152151050. De collecte voor kinderprojecten in Esteli bracht €135,00 op.