Estelí en de Delftse kerken

Al meer dan 25 jaar komt een kerkenmaaltijdgroep iedere maand bijeen rondom het thema Zusterstad Estelí. Vanuit de solidariteitsgedachte met de bevolking van Nicaragua is eind jaren ’70 binnen de RK kerk Franciscus en Clara een z.g. kerkmaaltijdgroep ontstaan. Samen een maaltijd nuttigen en tegelijk een geldinzameling houden voor projecten in Estelí. Gezelligheid gepaard met met informatie over onze zusterstad in de derde wereld, en de hand reiken naar Estelí voor de opvang van kleuters, de verzorging van gehandicapte kinderen, en onderwijs.

Tot op de dag van vandaag komt deze groep in de Tuinzaal bijeen op de laatste vrijdag van de maand. De collecte brengt gemiddeld 100 euro op per maand voor lopende projecten. De Maaltijdgroep is een open activiteit waar iedereen welkom is.

Informatie: secr.franciscusenclarakerk@rkdelft.nl of 0152151050 op di en do van 13.30 tot 15.30 uur.