28 januari | Bach Cantate | Lutherse Kerk

Op 28 januari is er een Bach Cantatevesper in de Lutherse Kerk.
De cantate ‘Herr, wie du willt, so schick’s mit mir’ is gebaseerd op het verhaal uit Matteüs. Een melaatse wordt door Jezus genezen nadat hij heeft uitgeroepen: ‘Heer, als gij het wilt, kunt gij mij reinigen’. De onbekende tekstdichter bij Bachs muziek gaat niet in op de spectaculaire genezing, maar kiest als thema de vertrouwensvolle onderwerping aan Gods wil, inclusief de acceptatie van de eigen dood. ‘Heer, zoals u wilt, maak het goed met mij in leven en in sterven!’ zegt de melaatse. Aan die woorden ontleent deze cantate haar titel.

De Cantatevesper begint om 19.00 uur in de Lutherse Kerk aan het Noordeinde en staat muzikaal onder leiding van Mark Tempelaars. Solisten zijn sopraan Lai Ngok, tenor Joost van der Linden en bas Peter Scheele. Op het orgel speelt Willemijn Roodbergen en ook het Oude Kerk Bachkoor en -orkest verlenen
medewerking. Voorganger is ds. Caroline der Nederlanden. De toegang is gratis.

Zie ook www.bachcantatesdelft.nl