17 – 25 september | Vredesweek | Delftse activiteiten

Van 17 t/m 25 september worden er door het hele land honderden activiteiten georganiseerd rondom het thema ‘Generatie Vrede’: van filmavonden tot festivals, van maaltijden tot masterclasses, van vieringen tot debatten. Honderden verschillende lokale activiteiten komen samen in één nationale Vredesweek. Ook in Delft kunt u meedoen:

Op zondag 18 september is er als opening van de Vredesweek een oecumenische ’trioviering’ in het Kerkelijk Centrum Delfgauw (Zuideindseweg) van PKN wijkgemeente Immanuel, de PKN kerk Delfgauw en de RK Sacramentsparochie. Voorganger is pastoor Eli Stok. Aanvang 10.00 uur.

Op woensdag 21 september wordt (voor de 17e keer!) de jaarlijkse Voettocht voor Vrede gehouden. Deze start vanaf de Vierhovenkerk (Obrechtstraat) met een inleiding door Mogos Neraya van de Eritrees Orthodoxe kerk. Met elkaar doorpratend over het thema (“Wat betekent vrijheid/vrede voor je?”) loopt u naar de Sultan Ahmed moskee (Duke Ellingtonstraat), en van daaruit naar de Marcuskerk (Menno ter Braaklaan). Met een plenair gesprek en een kopje koffie/thee wordt hier de voettocht afgerond.
Meer informatie: Henny Melis (h.melis@kpnmail.nl) of Peter Plugers (scriba@vierhoven-delft.nl).
Tijd: 19.00 – 21.00 uur, inloop vanaf 18.45 uur.