15 oktober | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

Het historische Maarschalkerweerd-orgel (1893) van de Maria van Jessekerk te Delft (Burgwal 20) is gebaseerd op de orgels van de grote Franse kathedralen, m.n. de orgels van de geniale orgelbouwer Cavaillé-Coll. Om die reden proberen we jaarlijks een toporganist uit Parijs te halen. Op zondagmiddag 15 oktober a.s. om 15.00 uur zal organist David Cassan een concert verzorgen. Hij wordt gezien als is één van de meest vooraanstaande jonge organisten van zijn generatie.

David Cassan  is organist in Parijs en als gerenommeerd pedagoog geeft hij regelmatig masterclasses over de hele wereld.

Op 15 oktober zal hij werken laten klinken van de Franse componisten Alfred Lefébure- Wély (Offertoire en Sortie in G), Théodore Dubois (In Paradisum) en Louis Vierne, zijn 3e Symphonie. Hij sluit zijn concert af met een improvisatie.

Op een groot beeldscherm is het orgelspel van David te zien.
De toegangsprijs is € 10 euro en kan contact of per pin worden voldaan aan de deur, kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang. Na afloop wordt er een gratis kopje koffie of thee aangeboden.
Aanvang: 15.00 uur.

Voor meer informatie en het volledige programma, kijk op de website www.veenswijkorgel.nl